ESPELTA (Triticum Spelta)
L’assimilació dels nutrients és extraordinària ja que és una planta antiga que no ha sofert variacions, ni millores, per això és el principal motiu pel qual resulta menys al·lèrgic. Respecte al blat comú, l’espelta conté més proteïnes, minerals, vitamines i oligoelements. És molt interessant per persones vegetarianes degut a les seva gran quantitat de vitamines i minerals. Gràcies al seu alt contingut en fibres és ideal per l’estrenyiment i obesitat. Ric en àcid silícic on és un nutrient necessari pel nostre organisme ja que forma part dels  teixits i òrgans.

 

KAMUT (Triticum Turgidum)
És molt ric en nutrients, té efecte antioxidant gràcies a l’aportació de seleni i vitamina E, on està relacionat amb els problemes cardiovasculars ja que eviten l’oxidació del colestarol. Produeix menys al·lèrgies que el blat ja que no ha sofert modificacions. Ric en aminoàcids, provocant un millor aprofitament de les seves proteïnes. Conté major quantitat de minerals (magnesi, zinc, seleni, calci i potassi) i vitamines del grup B. Té un gust molt saborós.

 

SÈGOL (Secale Cereale)
Recomanat per problemes circulatoris (arteriosclerosi, sang viscosa, hipertensió angina de pit) degut als seus antioxidants, oligoelements, vitamines i flavonoides, exercint un efecte elasticitant sobre les parets arterials i com aliment tònic, reconstituent, laxant, hipoglucemiant, hipocolesterolemiant i protector del càncer. La seva fibra afavoreix el trànsit intestinal i arrossega parts de colesterol beneficiant les persones amb un alt nivell de colesterol. La fibra també actua com a bon laxant. Útil en funció hepàtic (fetge), cor i pulmons gràcies el seu contingut en potassi. Tolerant per diabètics i hipocolesterolemiant on allibera la glucosa de forma gradual, evitant pics bruscos. És un bon aliment per prevenir el càncer de colon.

 

BLAT (Triricum Aestivum)
Excel·lents nutrients, té propietats laxants i febrífugues, útil contra colitis ulcerosa i diverticulosi. Contraindicat en pacients amb absorció intestinal deficient, úlcera estomacal, apendicitis i tuberculosis.

 

CIVADA (Avena Sativa)
Gran aportació extraordinària d’energia i vitalitat. És un cereal molt complet amb alt contingut de proteïnes, aminoàcids, lípids, greixos vegetals, hidrats de carboni, vitamines, minerals i oligoelements. Important font d’energia per rendir tant físicament com intel·lectualment i equilibra l’organisme. Útil perdepressions, debilitats del sistema nerviós, trastorns psicològics i emocionals com l’ansietat, el nerviosisme, l’estrès, el decaïment. També resolt problemes de l’aparell digestiu, úlceres d’estòmac, falta de gana o l’estrenyiment. Protegeix la descalcificació dels ossos, càries, regula el colesterol, la hipertensió i la diabetis. És com un sistema preventiu per a MOLTES MALALTIES. Molt recomanable durant l’embaràs, lactància, per infants i gent gran.

 

ORDI (Hordeum vulgare)
Gran quantitat de fibra i per tant, regulador del trànsit intestinal, reduint el risc de càncer de còlon i hemorroides. Excel·lent cereal com a reductor del colesterol a la sang. Ric en vitamines del grup B que protegeix davant d’accidents cardiovasculars. És una font excel·lent de seleni on redueix les possibilitats de reduir un càncer de colon. El seu contingut en enzims, vitamines, minerals i proteïnes afavoreixen un bon estat cel·lular i eviten la retenció d’aigua i la deshidratació. Millora el metabolisme a nivell general. Ideal per convalescències i persones grans.

 

FAJOL O BLAT SARRAÍ (Fagopyrum Esculentum)
No és catalogat com a cereal (no és cap gramínia i no conté gluten), retarda la sensació de gana. Està en augment degut a la importància en la nutrició equilibrada i natural, per una part conté les proteïnes de més alt valor biològic del regne vegetal, per consumir pels vegetarians i és un aliment que no conté gluten, pels celíacs. Reforça els budells i conté rutina que és essencial pel bon estat del sistema circulatori, ja que inhibeix les hemorràgies, redueix la pressió sanguínia i millora la circulació de les extremitats. Ideal pel fred ja que escalfa el nostre organisme, en especial els ronyons. També serveix per combatre contra l’anèmia, la disenteria i la diarrea. És interessant els àcids grassos que conté ja que eliminen el colesterol dolent i combat les malalties cardiovasculars.

 

MILL (Panicum Miliaceum)
Interessant per a celíacs ja que no conté gluten. És un cereal moltenergètic, concentrat i molt digestiu. Ric en ferro, és recomanable en casos de debilitat física, fatiga, anèmia, astènia, falta d’ànim i menstruacions abundants. El seu alt contingut en magnesi és molt apropiat per esportistes que amb la suor eliminen molts minerals i a més combat l’esgotament, rampes, facilita la recuperació muscular i enforteix el múscul. Afavoreix la regeneració cel·lular i per tant enforteix la pell, els cabells, les ungles i dents. També és eficaç perl’estrès, l’irritabilitat nerviosa i la migranya. El seu alt contingut en vitamines (triplica la dels cereals) és molt apropiat per regenerar el sistema nerviós, per dones embarassades i període de lactància. Ideal per a dietes vegetarianes, veganes i celíaques. També és molt nutritiu per a nens i gent gran.

– tret desde “http://fornmallorqui.blogspot.com.es/p/propietats-dels-cereals.html”

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s